14, 21 & 28 jan: 3-weekse cursus | Leren ontspannen met Riki

Stress- en burnout klachten zijn een van de meest voorkomende klachten in deze tijd. De wereld vraagt continu van alles van ons waardoor ons systeem met regelmaat overprikkeld raakt en deze klachten ontstaan. Hoe zorg je ervoor dat je na een drukke werkdag kunt ontspannen? Wat gebeurt er eigenlijk in je lichaam bij voortdurende stress en overprikkeling? Hoe kun je daarmee omgaan en wat kun je doen om beter voor jezelf te zorgen?

Dit zijn vragen die Riki zichzelf vaak heeft gesteld. Op zoek naar antwoorden verdiepte ze zich in yin yoga, restorative yoga en yoga nidra. Deze ontspannende vormen van yoga hebben haar veel kennis en wijsheid gebracht en tools gegeven die ze zelf dagelijks gebruikt om stress en overprikkeling te voorkomen en te neutraliseren. 

‘Leren ontspannen met Riki’ bestaat uit drie sessies waarin zij deze tools heeft gebundeld. Iedere avond staat een andere vorm van yoga centraal waarin we contact maken met de diverse lagen van ons lichaam; het fysieke, emotionele en mentale lichaam. Laag voor laag, sessie voor sessie ervaar je steeds meer rust en ontspanning. Je ontvangt iedere les waardevolle informatie en handvatten die je direct in je dagelijkse leven kunt integreren. Samen met visualisaties, meditaties en de persoonlijke begeleiding van Riki ervaar je rust en ontspanning op een steeds dieper niveau. De helende werking van diepe rust is een weldaad voor je lichaam en geest.

Naast de drie studio sessies, ontvang je ook drie video’s met lessen van Riki die je thuis kunt volgen om je te helpen deze tools in je dagelijks leven te integreren.

Yin Yoga | Stretch & relax
In Yin yoga blijf je langere tijd (3-5 minuten) in de houdingen en daarmee werk je diep op het bindweefsel en energetisch op je meridianenstelsel, waardoor er een helend effect ontstaat.

Restorative Yoga | Rest & restore 
In Restorative yoga blijf je nog wat langere tijd (8-15 min) in de houdingen, om je lichaam de tijd en ruimte te geven om te voelen waar de spanning in ons lichaam (vast)zit. Je maakt gebruik van diverse yoga-props (kussens, dekens en blokken) om je lichaam zo maximaal te ondersteunen zodat je spieren zoveel mogelijk kunnen ontspannen en je lichaam kan rusten. We activeren door diepe ontspanning, de zelfhelende kracht van ons lichaam tot op celniveau.

Yoga Nidra | A Deep release 
Dit wordt ook wel de yogic sleep genoemd, het is een staat tussen slaap en wakker zijn. Hoewel je niet echt slaapt, brengen we met yoga nidra je lichaam in een staat van totale ontspanning, waarin het kan rusten en alle spanningen uit je lichaam vloeien. In een liggende houding (savasana) wordt je met veel aandacht begeleid door verschillende fases van deze ‘yogic sleep’. Je bereikt hiermee diepere niveaus van bewustzijn. Daarnaast kunnen spanningen die je onbewust vasthoudt, verwerkt worden.

Details
– Data: vrijdag 14, 21 & 28 januari 2022
– Tijd: 19.30 – 21.30 uur
– Docent: Riki Smits
– Prijs: 60 euro Glow leden of 70 euro niet-leden, inclusief 3 video’s met lessen voor thuis (6 weken toegang)
– Max 15 deelnemers
– Iedereen is welkom.

Aanmelden
– Graag online reserveren via deze link
– Na registratie ontvang je automatisch een e-mail met bevestiging en betaalinfo
– Betaling gaat vooraf via bankoverschrijving, online betalen niet mogelijk
– Hulp nodig? –> e-mail ons info@glowyogastudio.nl

Overige info
Door de opbouw in het programma en om veiligheid en stabiliteit neer te zetten waarin iedereen echt kan leren ontspannen, is het helaas niet mogelijk om alleen sessie 2 of 3 mee te doen.